19 January 2011

pelajar universiti yang takde masa depan ...

wuuuuuu !

ini ekspresi aku bila memikirkan masa depan,

member itu member ini berbicara tentang apa dieorang nak jadi akan datang, nak sambung master la, nak jadi itu la, nak jadi ini, etc ... semuanya WAHHHHHH ! tapi aku ...

yang aku harapkan perjalanan aku clear, tapi aku jarang harap tinggi-tinggi sebab dari kecik lagi aku bukan lah tergolong pelajar pandai, famous, etc ... dan syukur juga lah walaupun budak senget macam aku ni selalu gak ALLAH bagi pertolongan, serius! aku tak pernah pun harapkan aku dapat U, aku tak pernah pun terfikir aku kena mengadap buku-buku yang pada aku - PERGHHH ! aku tak pernah mengharapkan mempunyai kesenangan dalam hidup, tapi rezeki tak henti-henti, 'ayah kata kena rajin sedekah, kalau kita sedekah takkan kita jadi papa punya', tu yang dia terapkan dalam family aku. aku teringat juga ayah cakap kalau dia yang tak pandai bahasa inggeris boleh travel luar negara, kenapa aku yang pandai (sebab masuk U, err?) dari dia dah putus asa cepat ? hurmm... fikir-fikirlah !

masa depan aku cuma aku harap sangat hidup aku lebih dipermudahkan, jadi muslimah yang sejati (aurat betul-betul jaga, ibadah sempurna), rezeki tak henti, sempurna akal, badan, dan jiwa... dan yang paling penting aku doa sangat aku akan sentiasa berbahagia dengan keluarga. kehilangan ayah buat aku rasa keluarga yang paling penting sebelum yang lain-lain.