22 December 2010

.dakwah.

aku aktif dalam forum, forum bujang ke forum IT forum dakwah, semua aku layan je..kalau oke aku on je, tapi kalau dah start mencarut blabla *opss! tau tau aje la orang lelaki ni, kalau sorang perempuan, sepuluh lelaki suke la mereka menyakat TAPI tu kat forum, realiti aku kurang bergaul degan lelaki. BOSAN ! aku tak suke lelaki baik. hahaha

time muda mudi dulu * cehh..sekarang dah dewasa yawww! aku lebih suka hiburan ! serius mehhh. guwa tak layan nasyid, telinga guwa tau metal and shake shake jaaa.. bhahahah! lantak-lah.

nak jadi cerita, sorang member kat forum dakwah ni cool gile, ayat tak skema beb, die ni la yang menyuntik aku nak bertukar, cewahh! macam sesumpah. die perempuan, aku tanye macam macam tentang islam, die cool je jawab, ayat simple je tapi meresap dalam otak aku.

soalan soalan aku kadang kadang macam bodoh pun ade gak, aku tanya boleh tak kalau aku ni solat, tak tinggal puasa jalan je siap ganti puasa lagi lagi time bendera jepun, die cakap soal pakai tudung tu akan hadir lepas semua amalan tu dilaksanakan dengan ikhlas. serius guwa cakap lu bai, lepas je guwa buat amalan-amalan wajib ni secara tertib, direct je malu lak nak tunjuk rambut. best woo! mak aku laa orang yang paling suke bila aku cakap "mak, sekarang kan bila tak pakai tudung rase macam segan je, kenapa ea?". mak aku cakap "bagus-lah, maknanya dah ade malu". 

next topic, budak ni ajak aku berdakwah, kau orang cuba-lah pikir leklok, macam aku ni die ajak dakwah? aku nak gelak kang die kecik hati tapi aku cakap dengan dia baikbaik, aku ni al-quran kenal, bace insyallah boleh tapi harakat kang tunggang langgang la, makna ade yang tahu dan tak, sekolah agama asyik ponteng! huhu die relax je jawab, nak dakwah gune senyum and bagi salam pun dah cukup. cun kan? simple gila islam yang die kenalkan dengan aku. 

mak ayah aku pernah cakap kat aku, "biar anak mak ayah tak pandai tapi jangan lupa ALLAH".


.ISLAM SIMPLE.